Nedan finner du ett gäng länkar med bra information för dig som ska ta körkort:

STR

Sveriges Trafikskolors Riksförbund är en organisation för trafikskoleföretag. Kurslitteraturen som vi använder oss av kommer från STR.

Körkortsportalen

Körkortsportalen är en webbplats med mycket viktig information. Detta är platsen där Transportstyrelsen och Trafikverket samlar information och tjänster inom körkortsområdet. På Körkortsportalen hittar du bland annat blanketter för synintyg, handledarskap och körkortstillstånd.
Körkortstillstånd krävs för all övningskörning och för att du ska få genomföra ett förarprov. Till ansökan till körkortstillstånd bifogas ett intyg om synprövning som ska vara gjord inom 2 månader. Ett körkortstillstånd gäller i 5 år.
Vid frågor kan du ringa till Transportstyrelsens kundtjänst på nummer 0771-81 81 81.

Kursplan Behörighet B

Kursplan Behörighet B är ett dokument Från Transportstyrelsen. Dokumentet innehåller föreskrifter om kursplan som vi på DAN Trafikskola följer.